♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy

Tuesday, August 7, 2012

semua nya tentang cinta kita .

cute !

Assalammualaikum , hye peepss .
bertemu kembali la diary pujaan hati ku .
sambil layan suria cinta tetibe teringat kat mr . fiance
pernah tak korang rasa terlalu jauh dgn seseorang ?
bila perasaan sayu plus rindu yg agak la mendalam kat si dia , ia buatkan aku sering termenung memikirkn dirinya .
ayat makcik tak menahan kan ??
korang bayangkn aku keje nun jauh di utara tanah air sedangkan dia pula di selatan .
tipu jer aku klang yg bosan , dia melaka yg ceria :)
nak dating komitmen banyak tapi mcm mana eyh rindu terhadap si dia meluap-luap , tak keruan hati  dibuatnya .
percintaan jarak jauh ada kalanya begitu menduga biarpun sesekali terasa seronok , terbuai oleh kejujurannya .
tapi kdg2 curiga gak ngan dia takut kasih sayang yg sedang disulam terhakis perlahan-lahan .
bagaimana utk memelihara & mengekalkn percintaan jarak jauh yg dilalui ?
mcm2 perasaan yg merunsingkn , menyedihkn & memeningkn apabila berada dlm situasi cinta jarak jauh ni .
mcm2 dugaan plus cabaran nak adap .
sedih nau bila dia berubah hati sebab rasa sunyi lagi2 tak keje mcm ni .
nie puisi best sangat aku search kat google :)

CINTA HALAL .

Cinta .
bagai mutiara yang tersembunyi dibalik karang putih , bersih dan suci diatas mahligainya
menjadi satu isyarat tentang sebuah makna
dalam keutuhan azam yang membentang
Cinta .
aku ingin cinta yang putih , bersih dan suci
bahkan lebih dari itu tentang cinta
cinta yang berharga dalam
bilangan Asma-Nya
cinta yang tak hanya sekadar duniawi
aku ingin cinta yang halal bersama dalam setiap kebarakahanNya
pun engkau , akan menjadikannya semakin berwarna
dalam putihnya hati nurani
Cinta .
seperti mutiara yang semakin bercahaya
bahkan lebih ketika mahar keimanan menjadi satu asas
bukan lagi berkata , aku ingin dan aku mahu
kerana cinta telah mengajarkan kita tentang keindahan
hanya sejauh mana kita mahu
belajar menjadi sang pecinta sejati
Cinta yang halal .
berapa banyak dari kita yang mengharapkannya
sehingga bukan untuk menghalalkan segala cara
kerana cinta mengajarkan kita mengerti dan memahami
tentang erti sebuah keikhlasan
seberapapun engkau , aku dan kamu
milikilah cinta diatas cinta yang sebenar
berpijak pada satu kekuatan yang satu
Biarlah .
semua akan indah pada waktunya
tentang cinta yang halal
tentang kedewasaan cintaNya , cintaku dan cintamu
diatas jalan yang halal dan berakhir dengan keberkatannya .

best tak korang ?
malam nie jiwang cikit .
tak sabar nak hadapi big day .
tak sabar nak pikul tanggungjawab amanah dari Allah .
inshaallah .


nota hati ; coming soon ;)

No comments:

Post a Comment