♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy

Saturday, November 19, 2011

berdikari !



hye dearies and Assalammualaikum .
jadi lah diri sendiri ,
jangan jadi diri orang lain ,
wat apa nak susahkan diri nak jadi orang lain ?
masing2 ada cara tersendiri betul ?
buat la apa yang korang nak buat ,
asalkan benda tu betul dan memberikan hidup anda gembira .
tetibe jer kan aku nie :)
jangan terlalu memikirkan hal orang lain ,
malah cuba fikir untuk diri sendiri k .
especially aku ni hah .
korang ada hak betul nak buat apapun ?
janji anda x menyusahkan orang lain .
biaukan orang lain yang nak susahkan diri mereka sendiri ,
tiada paksaan betul ?
apa pun jadi lah diri anda sendiri ,
setiap ciptaan Allah ada keistimewaan yang tersendiri .
dan cuba cari keistimewaan dalam diri anda ok .
jangan cari keistimewaan org lain .
percaya dan yakin pada diri sendiri itu yang paling bagus dalam hidup kau .
ENTRY xde kaitan dengan tajuk . hahahahaha
balik semula pada tajuk .
berdikari di kaki sendiri da jadi sinonim kat mulut mama & abah aku .
tapi aku xde la berdikari sgt tapi aku akan di marah kalau buat sesuatu yang salah .
maybe ma&pa nak suruh aku pandai semua bende .
ayat abah paling glamour berbunyi :


" if kakak pandai semua senang . bile abah da tak de nanti kakak boley buat semua sendiri tak payah harap dan susahkan orang lain "


ma&pa , boyfie , adik2 , kawan2 pon paham aku susah nak campur orang so dieorang sediakan macam2 untuk aku supaya aku berdikari sendiri .
terima kasih tak terhingga pada mereka semua .
sama ada yg tlibat scare langsung or tak .
kawan aku pon pernah cakap kat aku .
nak suruh berdikari pun berpada padalah .
ada benda kita boleh buat and ada benda yang kita tak boleh buat .
aku tahu semua yang ma&pa aku buat untuk kebaikan aku .
biar aku berdikari .
tak susahkan orang .
kalau aku susah nanti , aku tak perlu nak harapkan bantuan orang lain kecuali betol2 terdesak .

nota kaki untuk ma&pa aku : kadang2 seorang juruterbang tu mungkin cuma pandai pandu kapal terbang je . tak semestinya dia pandai jugak baiki kapal terbang tu.


p/s : macam ma&pa aku bace blog aku nie . haha . ape ape pun , aku syg mama&abah aku ;)

No comments:

Post a Comment