♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy

Friday, December 2, 2011

sold out Ombak Rindu !

hye dearies and assalammualaikum .


OMBAK RINDU !
1st day keluar aku dah excited nak tengok filem ni sebab ade Lisa Surihani .
lokasi GSC Dataran Pahlawan at 12.30am .
dapat discount lagi jimat duit poket aku .
okay review cikit la eyh .
korang tau kan Ombak Rindu ni kan adaptasi drpd novel Ombak Rindu yg femes satu ketika dulu .
Okay .
filem ni buatkan korang rase sebak dgn jalan cerita cinta antara Hariz (Aaron Aziz) & Izah (Maya Karin) .
sesuai lah kiranya gandingan dieorg ni .
Even Maya Karin ni muka Pan Asian .
tapi dia berjaya gak bawak watak gadis kampung dgn baik .
tapi kalau nak ikutkan novel , ade macam lain sikit kot versi Izah yang filem ni :)
malas nak cakap panjang .
aku na share ape yang best pasal filem Ombak Rindu ni :



Aku memang suka watak Mila yang dilakonkan oleh Malaysian Sweetheart , Lisa Surihani .
Kali ni dia dapat watak perempuan jahat yang sedikit gedik tapi tegas .
Aku paling suka part dia marah Julia Ziegler lepas kantoi .
kantoi ape korang p tengok la .
Aku suka bila Lisa cakap "Surprise, surprise...." aku rase cute gila .
dieorg punye lokasi cantik sangat kan kan kan .
ending dia si Zaidi Omar sebagai Pak Dolah memang buat org sedih lah kat bahagian ending .
nak tahu camne ending ?
beli tiket .
Suara Maya Karin baca surah Yassin memang syahdu je dengar .
sayuuuuu .
Ade scene-scene yang berahi .
tapi takdelah nak berahi sangat pun .
kira untunglah Aaron Aziz .
dalam satu filem dapat 4 orang sekali .
Maya Karin, Lisa Surihani, Julia Ziegler dan Azizah Mahzan .
combo 4 kelas kau jah !
soundtrack yg Hafiz & Adira nyanyi memang kira membantu gila penceritaan dan mood dlm filem ni .
babak sedih , romantis, semua pon kena tepat la situasi die .


Maya Karin + Aaron Aziz = Best-charming-lovely couple !

Overall , aku bagi 5 bintang bagi filem Ombak Rindu 
siapa2 yg dlm hati ade taman .
korang memang akan tangkap leleh la .

suka ayat nie :
"Cinta tak kejam, cuma manusia yang tak pernah nak menghargai cinta"
(Izah, 2011)

No comments:

Post a Comment