♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy ♥ Aida Airy

Tuesday, December 6, 2011

mase untuk membebel .

hye diaries and Assalammualaikum .


shut up !
igt x waktu yg kite perlukan dimana keadaan semua senyap sunyi takde org berkate kate .
takde music .
takde bunyi ape ape .
walaupun bunyi degupan jantung / hembusan nafas kite sendiri yg keluar dari corok paru paru .
yes .
we need that sometimes .

butang LIKE !
function "LIKE" boleh diterima oleh semua org .
better tak cakap ape ape dari memberi comment .
dan aku sedang mengaplikasikannye dlm kehidupan seharian aku .
yg di realisasikan dari kehidupan di dunia maya FB .
tak kesah lah ape org buat .
walaupun nampak pelik .
kite like jela .
sebab dye sedang jadi diri die .
dan die buat ade sebabnye .
fungsi Like kadang2 digunakan utk memberhentikan perbualan .
yup kite diam .
tapi kite like .
like it?

duit !
aku tak pastilah sama ada aku terlalu miskin .
atau brg sekarang terlalu mahal .
kenape terlalu byk sangat bende kite nak beli ?
nafsu ? hi , welcome back .

life !
the rules of thumb is simple .
this is how it goes .
lapar --> kau kene pergi makan .
gemuk --> kau kene berenti makan .
penat --> kau kene berehat .
sakit --> kau kene cari ubat .
bodoh --> kau kene pergi belajar .
miskin --> kau kene pergi kerja .
tak happy --> pergilah cari seseorang yg kau boleh cintai die akan buat kau happy .

music !
tq to mr. melodi , irama dan lagu .
ampa sgt membantu saye dikala saye ingin .
mandi . berkumur. tido . boring . rindu . sakit . jiwa kacau . happy. ceria . lemah .
dan time aku ade lagu baru dalam list .
takde sape yg tetapkan lagu ade tarikh expired kan ?
bukan sebab berape lame lagu tuh ade .
tapi semua nie tentang betape bermaknanye lagu tuh dlm hidup aku .

mesin waktu !
aku tahu aku hebat sampai aku telah mencipta mesin waktu dlm hidup aku .
aku dpt kembali ke mase lampau yg aku panggil KENANGAN .
lepastu aku boleh pergi ke mase hadapan dan aku panggil ianya BERANGAN .
aku tak nak cerite pasal mase lalu aku .
dan aku tak perlu tau ape mase lalu kau .
sebab aku tahu .
kau dan aku .
da cipta hidup yg baru .

cemburu !
org yg aku paling cemburu dlm dunia nie adalah Mama dan Abah aku .
kadang2 sifat dendam tuh timbul dari pelusuk mane aku tak tau .
dalam sedar tak sedar .
aku tak tau macam mane mereka buat .
aku cemburu sebab Mama dan Abah aku ade anak yg AWESOME macam aku ;) .

kawan !
definisi .
tahap lebih tggi dan mulia dari kenalan spt teman / sahabat / kawan biasa .
dieorg insan yg paling dekat dgn kita .
dieorg sentiasa bsama2 kite bkn takat suka . gembira , senang saje .
tapi ade bile sedey , duka , ngah adap masalah besau dlm khidupan .
tapi aku lom boley jadi sahabat y sempurna .

wanita sejati !
utk jadi wanita sejati .
aku tak perlu ade 100 boyfie .
tp cukup sekadar aku ade seorang boyfie .
yg aku sanggup mnerime tntangn dari 99 org wanita lain utk mdapatknnya .
kalau die tak rase die special .
kenape ade wanita yg inginkn die .
berbaloiness .
kalau MIB baca mesti kembang kuncup die tak pon tak jejak kat dunia nyata .
i love u sayanggg .

kebenaran !
kadang2 .
tak tahu itu nikmat .
trust me .
better kite tak tahu dari kite tahu .
tapi  lebey baik rasenyer kite disakiti dgn kebenaran dari kite bahagia dgn kebohongan .
dan kalau nak cakap dgn aku .
cakap jelah depan depan .
jangan cakap kat belakang .
belakang badan aku nie bukan ade peti mel suara pon .
dan tak payah nak luahkan kat org lain .
totally hate this person ! ! merah da hah . 
walau ape pon dalam hidup kau .
bukak mate untuk nampak bende yg sekecil kecil alam .
sebab yg kecil itu yg kau akan kenang nanti .
kite tak tahu ape yg kite ade sampai kite kehilangannya .
dan aku ?
i'm being me .
be what i want to be , not others want to see .

No comments:

Post a Comment